De kracht van vloggers

Online marketing is tegenwoordig key. Ondernemingen die nog niet online te vinden zijn groeien vrijwel niet (meer) en bedrijven die de focus leggen op de digitale wereld weten succes op succes te behalen. Steeds vaker worden vloggers betrokken in dit proces, want de kracht van vloggers is bijna niet te overtreffen.

Waarom schakelen bedrijven vloggers in?

Enkele jaren geleden waren bedrijven nog druk bezig met het vinden van bloggers die leuke content over hun dienst, product of algemeen bedrijf wilden publiceren. Deze tijd is geweest, want nu gaan bedrijven massaal voor vloggers. De kracht van vloggers zit in meerdere factoren. Zo weten veel vloggers zichzelf uitstekend te presenteren en in een mum van tijd het vertrouwen te winnen van een doelgroep die bijna geen grenzen kent. Vloggers gaan steeds meer populariteit genieten. Denk bijvoorbeeld aan Enzo Knol, Yarasky en de bekende gezichten van StukTV. Miljoenen views zijn tegenwoordig niet vreemd meer en producten of diensten die door populaire vloggers worden aangeprezen moeten wel goed zijn, toch?

De kracht van de video

Blogs lezen we en vlogs bekijken we. Hier zit nu ook precies het verschil in als het om succes gaat. Kijken kost veel minder inspanning dan lezen. Als we willen weten hoe een product werkt, dan kijken we liever hoe een ander het product gebruikt dan dat we de hele handleiding gaan lezen. Dit is de kracht van de video, van de vlogs. Wanneer deze video dan ook nog eens bekende gezichten laat zien, en er is een bekende naam aan verbonden, dan is succes geen gok meer, maar een absolute garantie. Het is dan ook niet vreemd dat de meest populaire vloggers tonnen verdienen.

Goedkoper voor bedrijven

Het maken van een reclamespotje voor op televisie is voor veel ondernemingen niet te betalen. Ditzelfde geldt voor radiocommercials. Sterker nog, de kosten voor een advertentie in het dagblad rijzen al de pan uit. Voor ondernemingen is het aanzienlijk goedkoper om een reclamecampagne te starten met de hulp van een vlogger. De spontaniteit, het enthousiasme en de overtuigingskracht van de vlogger heeft ook nog eens een veel groter bereik. Dus, ondernemers krijgen meer voor minder wanneer zij kiezen voor de talenten van een vlogger. De vloggers zullen in de meeste gevallen in de video verwijzen naar de website van het bedrijf, waardoor er direct ook meer traffic naar de URL ontstaat, en in veel gevallen wordt er ook doorverwezen naar de onderneming op social media.